Cursurile de dezvoltare personală specifice GRĂDINIȚEI ELITE sunt incluse în tariful lunar.CURS de EDUCAȚIE MULTICULTURALĂ este un curs extracurricular ce descrie elemente specifice de cultura si civilizație ale unor țari europene, ale continentului African, sau asiatic. GRĂDINIȚA ELITE urmărește educarea in spiritul demnității, tolerantei si respectării drepturilor si libertăților fundamentale ale omului si stimularea dialogului intercultural. CURSUL de DEZVOLTARE PERSONALĂ are loc pe durata întregului an școlar, cu frecvență săptămânală și oferă copiilor oportunitatea de a învăța experiențial și senzorial, prin jocuri, într-un cadru securizant emotional. La copiii intre 4 și 6 ani se urmărește dezvoltarea valorilor morale și sociale, dezvoltarea inteligentei emoționale și autocontrolul, dezvoltarea abilităților de viață, iar la copiii cu vârste intre 2-3 ani, dezvoltarea senzorială și emoțională. CURSUL „CUM (MĂ) COMUNIC?”Ce învață copiii GRĂDINIȚEI ELITE prin derularea acestui curs?
CURSUL “CUM NEGOCIEZ?”Din momentul în care începe să relaţioneze cu cei din jur, copilul începe un proces de negociere. Copiii învaţă să negocieze cu părinţii, cu partenerii de joacă, cu colegii. Negociază ce jucării sau obiecte personale să ofere sau să primească, când şi unde să-şi facă temele, negociază orele de joacă, alimentele preferate, articolele de îmbrăcăminte, etc.Se fac exerciţii de negociere plecând de la următoarele posibile “dez-acorduri”: cum împărţim jocurile sau jucăriile în sala de grupă, cum împărţim masa de lucru, sarcinile în cadrul unui joc, materialele de lucru la activităţile practice, coşul de jucării, etc. CURSUL „CÂT DE BINE MĂ CUNOSC?”Deşi pare un concept foarte tehnic, marketingul personal reprezintă de fapt modul în care venim în faţa celorlalţi pentru a-i convinge să ne accepte ideile. La Grădiniţa Elite, copiii învaţă de mici să se prezinte corect, să ştie când şi cum să vorbească, să-şi dezvolte abilitatea de a-şi exprima coerent ideile.
Marketingul personal este în primul rând un proces de autocunoaştere. Copiii sunt încurajaţi să vorbească despre ei şi despre preocupările lor: “Ce am făcut bine?”,”Ce am făcut rău?”, “Dacă am procedat greşit, cum ar fi trebuit să procedez că să evit acest lucru?”, “Cum mă tratează colegii mei?”, “Mă respectă?”,“Părerea mea contează?”.
CURSUL “POT SĂ EVIT UN CONFLICT?”Educatorul propune role-play-uri, emblematice pentru diferite situaţii conflictuale cu care copiii se confruntă în viaţa lor cotidiană, la grădiniţă sau acasă. Copiii sunt încurajaţi să îşi exprime deschis dar politicos părerile şi să le permită şi celorlalţi să facă acelaşi lucru. Ei înşişi caută mijloace de rezolvare a problemei, aleg împreună soluţia şi discută ce poate fi făcut pentru a se evita ajungerea în situaţii similare.
Un concept relativ nou în societatea românească, cu care copiii trebuie să se familiarizeze de mici este cel al asertivităţii. Acesta se referă la curajul de a spune „nu” fără a se simţi vinovaţi. Trebuie să spunem ceea ce avem de spus în mod ferm, direct, sincer şi în acelaşi timp fără a-l jigni pe celălalt, fără a deveni agresivi.
CURSUL “MARELE LEADER MIC”Cursul organizat in cadrul îi încurajează pe copii să arate încredere şi optimism, pentru că modul în care comunică, stilul şi comportamentul lor afectează starea de spirit şi performanţa colegilor lor. Ei învaţă cum să stimuleze ceea ce este mai bun în cei din jurul lor dar şi cum să se impună în anumite situaţii fără a insulta şi fără a afecta negativ relaţiile stabilite. CURSUL de BUNE MANIERECursul de “Bune Maniere” este susţinut la toate grupele de vârstă şi are obiective foarte clare: înţelegerea şi însuşirea normelor de comportare civilizată şi dezvoltarea unor comportamente relaţionale privind formarea unor grupuri sociale. Am considerat absolut necesară suplimentarea lecturilor obligatorii incluse în curriculum, întrucât acestea:
CURSUL de IGIENA PERSONALĂPrin acest curs, ne propunem să le formăm copiilor bazele unei igiene corecte, întrucât acest aspect este foarte important pentru sănătatea, creşterea armonioasă şi curăţenia personală. CURSUL de SĂNĂTATEA ALIMENTAȚIEIPrin acest curs, îi invătăm pe copii ca alimentaţia trebuie să fie nu numai sănătoasă, ci şi echilibrată. Prin echilibru alimentar înţelegem că mâncarea pe durata unei zile trebuie să cuprindă vitamine, minerale şi nutrienţi esenţiali creşterii. CURSUL de PRIM AJUTORÎn cadrul acestui curs, copiii sunt învăţaţi cum să reacţioneze eficient în cazul unor accidente ce se pot întâmpla acasă, pe terenul de joacă sau chiar la grădiniţă. Obiectivele cursului sunt: familiarizarea copiilor cu instrumentarul din trusa medicală de prim-ajutor; familiarizarea cu situaţiile în care pot acorda primul ajutor; acordarea primului ajutor în caz de accidente provocate de diferite cauze. Educație pentru dezvoltare comunitară prin CURSUL extracurricular “CUM REALIZĂM UN PROIECT ÎMPREUNĂ?” coordonat de educatoarele grupelor. Întrucât munca cu ajutorul proiectelor sau parteneriatelor este aproape inevitabila in orice tip de activitate, GRĂDINIȚA ELITE considera ca trebuie sa dezvolte corect anumite deprinderi inca de la o vârsta mica a copiilor. Cursul “Cum să lucrăm împreună?” constă, de fapt, în efectuarea unei serii de mini-proiecte simple, adaptate grupelor de vârstă la care sunt propuse. Care este scopul acestor mini-proiecte? Copiii conştientizează de fapt că succesele lor sunt strâns legate atât de încrederea pe care şi-o acordă ei înşişi cât şi de cea pe care o investesc cei din jur în ei. Copiii învaţă să lucreze în echipă, să planifice împreună cu ceilalţi ce vor să realizeze şi cum anume, să comunice pentru a identifica resursele, obstacolele şi posibilităţile de realizare.Pe toată durata derulării cursului, copiii sunt încurajaţi să aibă spirit de iniţiativă şi să dovedească perseverenţă pentru a duce la bun sfârşit orice proiect început. Ce învăţăm în cadrul acestui curs? Care este vârsta până la care suntem consideraţi copii? De la ce vârstă suntem consideraţi adulţi („oameni mari”)? Ce înseamnă că am dreptul la ceva? Exemple:
CURSUL „MONEY MUST BE FUNNY IN A CHILD’S WORLD”Grădiniţa Elite consideră că alfabetizarea financiară trebuie începută încă din grădiniţă. Copiii trebuie să înţeleagă ideea de limită (de exemplu distincţia dintre ceea ce doreşte şi ceea ce este posibil sau dintre dorinţă şi nevoie), ideea de amânare (nu tot ce este posibil este posibil imediat), sau cea de valoare (legată în primul rând de efortul necesar pentru a obţine satisfacerea unei dorinţe). CURSUL de PREVENIRE și COMBATERE a VIOLENȚEI în RÂNDUL COPIILORGrădiniţa reprezintă prima instituţie de formare a competenţelor cognitive, de înţelegere a sensului vieţii, de înţelegere a raporturilor cu noi înşine şi cu ceilalţi. Deoarece copiii se află la vârsta la care îşi aleg un model, fie din desene animate, personaje din poveşti sau găsesc un model în părinţi, îşi vor însuşi acte de violenţă, crezând că acestea constituie rezolvarea problemelor şi obţinerea puterii. Noi îi vom ajuta pe micuţi, prin jocuri de rol, să ia cele mai bune decizii şi cum să acţioneze în diferite situaţii delicate.
|